Vi uppdaterar och kompletterar de lagstadgade kunduppgifterna och har därför under maj skickat ut brev för att samla in dessa uppgifter. Du kan uppdatera dina kunduppgifter antingen med en blankett eller via vår webbtjänst.
Varför begärs mina uppgifter?
I egenskap av en aktör inom finansbranschen har Mandatum Life lagstadgad skyldighet att identifiera sina kunder och ha kännedom om dem. Lagstiftningen om kundkännedom förpliktar Mandatum Life att utreda kundernas bakgrund regelbundet och i tillräcklig omfattning. Genom att identifiera våra kunder och ha kännedom om dem är vi också en pålitlig partner för våra kunder. Läs mer om kunduppgifter på www.mandatumlife.fi/kundidentifiering
Vad behöver jag göra?
Läs instruktioner på adressen www.mandatumlife.fi/kundidentifiering.
Varför har jag inte fått något brev?
Om dina uppgifter är korrekta har du inte nödvändigtvis fått något brev. Du kan kontrollera kunduppgifterna genom att logga in på vår webbtjänst med dina personliga bankkoder.
Ytterligare information
Vår kundtjänst betjänar dig på numret 0200 31120 (lna/msa) må–to 8–18, fre 8–17. Du kan också skicka ett meddelande till oss via webbtjänsten.
Visa alla pressmeddelanden och nyheter