Eetun uratarina – harjoittelijasta asiantuntijaksi

Eetun uratarina – harjoittelijasta asiantuntijaksi

”Meille on tärkeää, että asiakkaat tuntevat meidän aidosti välittävän heistä."

Kehityspäällikkö Eetu Lumppio, 32, päätyi nykyiseen tehtäväänsä työharjoittelun kautta. Hän tutustui Mandatumiin opiskelupaikkansa vierailukäynnin kautta. Eetulle jäi vierailun perusteella yhtiöstä positiivinen kuva, ja hän haki harjoitteluun Mandatumiin. Eetu sai paikan harjoitteluun yritysten asiakaspalveluun. Ennen siirtymistä Kehityspäällikön tehtävään Eetu on työskennellyt henkilöasiakkaiden asiakaspalvelussa riskivakuutusasiantuntijana, asiakasneuvojana ja palveluvalmentajana, tiimiläisiä kouluttaen ja valmentaen.

Monipuolista työtä mahtavan tiimin kanssa

Kahdeksan vuotta Mandatumissa työskennellyt Eetu toimii nykyään asiakaspalvelun Kehityspäällikkönä. Tässä roolissa Eetu vastaa asiakaspalvelun järjestelmien kehittämisestä yhdessä esihenkilön ja muiden sidosryhmien kanssa. Rooliin Eetu siirtyi riskivakuutusasiantuntijan sekä tiimin palveluvalmentajan roolista, jolloin hän tuki ja perehdytti muita työntekijöitä tehtäviinsä. Eetun työn fokus onkin viime vuoden aikana siirtynyt itse asiakkaiden neuvomisesta ja toimeksiantojen hoitamisesta järjestelmiin liittyvien määrittelyjen ja testausten tekemiseen. 

”Työ asiakaspalvelussa on monipuolista ja olen päässyt näkemään sitä monelta eri suunnalta. Koskaan ei voi tietää millaisessa asiassa asiakasta pääsee auttamaan. Pidin siitä, että pääsin keskustelemaan suoraan asiakkaiden kanssa heidän tarpeistaan ja ongelmistaan, nyt on mielenkiintoista päästä varmistamaan, että asiakaspalvelun sujuvuus toimii myös järjestelmäpuolella”, Eetu kertoo.

Asiakaspalvelutyötä Eetu suosittelee avoimille ja sosiaalisille ihmisille. Finanssialaa ei tarvitse tuntea läpikotaisin, mutta kiinnostus alaa kohtaan auttaa.

Asiakaspalvelun tehtävissä pääsee tekemään yhteistyötä laajalti myös talon muiden yksiköiden kanssa. Eniten Eetu työskentelee tällä hetkellä muiden asiakaspalvelutiimien sekä Business Technologies -yksikön, eli IT-asiantuntijoiden kanssa. Erityisen suuri tuki on kuitenkin oma tiimi.

”Meillä on ihan mahtava tiimi! Ei ole aiemmin työelämässä tullut tällaista porukkaa vastaan, jossa kaikki tulevat näin hyvin toimeen keskenään ja auttavat toisiaan”, Eetu kertoo.

Asiakkaista välittäminen näkyy asiakastyytyväisyydessä

Mandatumissa työskentelyssä Eetu arvostaa etenkin koko yhtiön keskinäistä yhteishenkeä.

”Vaikka teemme erilaisia tehtäviä eri yksiköissä, koen silti meidän tekevän töitä yhdessä yhteisen asian eteen”, Eetu sanoo

Eetu kokee, että Mandatumin erottaa kilpailijoistaan etenkin loistava asiakastyytyväisyys, ja omanlainen kokonaisvaltainen tapa palvella asiakkaita.

”Meille on tärkeää, että asiakkaat tuntevat meidän aidosti välittävän heistä. Kun asiakkaalle pystyy tarjoamaan häntä hyödyttävän ratkaisun, on onnistumisen tunne molemminpuolinen”, Eetu summaa.

eetu.lumppio.jpg