Matti Ahokas nimitetty Mandatum-konsernin talousjohtajaksi, Jukka Kurjesta Mandatum Lifen toimitusjohtaja

20.9.2023

Mandatum-konsernin uudeksi talousjohtajaksi on nimitetty (KTM) Matti Ahokas. Mandatumin talousjohtajana vuodesta 2009 toiminut (FL, SHV) Jukka Kurki on nimitetty Mandatum Henkivakuutusosakeyhtiön (Mandatum Life) toimitusjohtajaksi.

Mandatumin valmistautuessa Sampo-konsernista eriytymiseen ja listautumiseen, jakautuu Jukka Kurjen nykyinen vastuualue kahdeksi erilliseksi positioksi. Kurjen vastuulla säilyy Mandatumin laskuperustekorollisen taseen hoito sekä laskuperustekorkoinen liiketoimintasegmentti, minkä lisäksi hän aloittaa 1.10.2023 Mandatum Lifen toimitusjohtajana. Talousjohtajana myöhemmin täsmentyvänä ajankohtana aloittavan Matti Ahokkaan vastuulla on Mandatum-konsernin taloushallinto, rahoitus sekä sijoittajaviestintä. Jukka Kurki jatkaa Mandatumin talousjohtajana siihen saakka, kunnes Matti Ahokas aloittaa tehtävässään.

Matti Ahokas siirtyy Mandatumiin Nordean sijoittajasuhdejohtajan tehtävästä. Hänellä on pitkä kokemus pankki- ja vakuutussektorin analysoinnista ja esimiestehtävistä useissa Pohjoismaisissa finanssiyhtiöissä. Ahokas on myös pörssiyhtiö SRV:n hallituksen jäsen.

Jukka Kurki on ennen Mandatumin talousjohtajan tehtävää toiminut mm. Henki-Sammon aktuaarijohtajana ja Leonia Henkivakuutusyhtiön päämatemaatikkona.

Sekä Kurki että Ahokas raportoivat konsernin toimitusjohtaja Petri Niemisvirralle ja kuuluvat Mandatum-konsernin johtoryhmään.

”Olen erittäin iloinen saadessani Matin tasoisen osaajan Mandatum-tiimiin. Matti tulee omalla kokemuksellaan ja osaamisellaan vahvistamaan merkittävästi tekemistämme”, Mandatum-konsernin toimitusjohtaja Petri Niemisvirta sanoo.

Matti_Ahokas.jpg
Matti Ahokas
(kuvaajalähde: Aki Rask)

Matti Ahokas, CV

Jukka_Kurki.jpg
Jukka Kurki
(kuvaajalähde: Mandatum)

Jukka Kurki, CV

toimitusjohtaja Petri Niemisvirta: petri.niemisvirta@mandatum.fi, 010 516 7200

markkinointi- ja viestintäjohtaja Niina Riihelä: niina.riihela@mandatum.fi, 040 728 1548

Mandatum

Mandatum on rahan ja hengen erikoisosaamisen yhdistävä merkittävä finanssipalvelujen tarjoaja. Yhtiö tarjoaa asiakkailleen laajan valikoiman palveluita kattaen omaisuuden- ja varainhoidon, säästämisen ja sijoittamisen, palkitsemisen ja sitouttamisen, eläkeaikaan varautumisen sekä henkilövakuuttamisen. Mandatum tarjoaa palveluita yritysasiakkaille, henkilöasiakkaille sekä institutionaalisille ja varainhoitoasiakkaille. Mandatumin liiketoiminnan menestyksen keskiössä ovat osaava henkilöstö, vahva brändi ja onnistuminen sijoitustoiminnassa.

www.mandatum.fi