Vapaaehtoisten eläkevakuutusten maksujen verovähennyskelpoisuus säilyy – eläkesuunnitelmaan on tehty muutos tarvittaessa

29.9.2016

Eläkeuudistus 1.1.2017 tuo muutoksia eläkevakuutusten verokohteluun, mutta vapaaehtoisten eläkevakuutusten maksujen verovähennyskelpoisuus säilyy. Tämän mahdollistaaksemme olemme lisänneet asiakkaidemme eläkevakuutusten eläkesuunnitelmaan uuden eläkejakson, jos eläkevakuutuksen nykyinen eläkesuunnitelma päättyy ennen 1.1.2017 voimaan tulevaa alinta lakisääteistä eläkeikää.

Muutos ei edellytä asiakkailta toimenpiteitä.

Jos siis näet oman eläkevakuutuksesi eläkesuunnitelmassa lisärivin eli uuden eläkejakson, älä huolestu. Vuoden 2017 alusta alkaen maksamasi maksut kohdistuvat uuteen eläkejaksoon ja ne kerryttävät lisäeläkettäsi alimmasta lain sallimasta eläkeiästä alkaen. Tämän vuoden loppuun asti maksamasi maksut kohdistuvat nykyisen eläkesuunnitelmasi mukaisesti.

Voit siis jatkaa eläkevakuutukseesi säästämistä normaaliin tapaan, eikä sinun tarvitse huolehtia muutosten tekemisestä verovähennysoikeuden säilyttämiseksi. Olemme hoitaneet asian puolestasi.