Sesam-ryhmäeläkevakuutuksen hoitaminen
Sesam-ryhmäeläkevakuutuksen hoitaminen
Voit hallinnoida verkkopalvelussa yrityksesi ottamia Sesam-ryhmäeläkevakuutuksia ja niihin liittyviä sopimuksia, laskutustietoja sekä vakuutettuja.
Palveluun siirtyminen
Kirjaudu verkkopalveluun ja valitse rooliksi edustamasi yritys. Siirry verkkopalvelun Sopimukset-osioon ylävalikosta ja valitse haluamasi sopimus Ryhmäeläkkeet-valikosta.
Sopimusten tarkastelu
Vakuutetut-välilehdellä voit tarkastella ryhmän tietoja, ryhmään lisättyjä vakuutettuja sekä vakuutettujen perustietoja.
Laskut-välilehdellä näet maksamattomat laskut ja niiden tiedot.
Maksuhistoria-välilehdeltä näet kaikki sopimuksen maksetut laskut.
Sopimuksen tiedot -välilehdeltä Sopimustiedoista näet yrityksesi tiedot, laskujen maksutavan, maksukuukaudet ja sijoitussuunnitelman.
Vakuutetut
Vakuutettujen tarkastelu ja maksuerän muutos
- Valitse Vakuutetut -välilehti.
- Voit valita vakuutetun listasta tai etsiä vakuutettua nimellä tai henkilötunnuksella hakutoiminnolla.
- Valitsemalla vakuutetun näet vakuutetun perustiedot, maksetut maksut ja eläke-ennusteen.
- Voit myös muuttaa vakuutetun maksuerän määrää valitsemalla vakuutetun. Syötä haluamasi summa Maksuerä-kenttään ja valitse Tallenna.
Vakuutetun lisääminen
Voit lisätä vakuutettuja Vakuutetut-välilehdeltä avaamalla haluamasi ryhmän.
- Lisää vakuutettu Lisää uusi vakuutettu -painikkeesta.
- Täytä vakuutetun perustiedot ja vakuutukseen liittyvät tiedot avautuvaan ikkunaan.
- Vakuutettu lisätään automaattisesti maksusuunnitelman mukaisille laskuille. Voit myös tehdä vakuutetulle lisälaskun lisättyäsi vakuutetun ryhmään.
- Valitse lopuksi Tallenna.
Vakuutetun poistaminen
- Mene vakuutetut-välilehdelle, valitse haluamasi ryhmä ja avaa vakuutetun tiedot. Voit myös valita kerralla useamman vakuutetun.
Valitse Poista vakuutettu.
- Valitse päivämäärä, jolloin vakuutettu on poistunut ryhmästä.
- Valitse maksetaanko vakuutetulle vielä erikseen maksu lisälaskulla. Valitse tällöin maksulle summa ja eräpäivä. Vakuutettu säilyy aikaisemmin luoduilla laskuilla.
- Valitse Jatka ja Poista ryhmästä.
Laskutus
Laskujen ja laskutustietojen hallinta
Näet maksamattomat laskut ja niiden summat Laskut-välilehdellä. Laskuehdotus on hoitojärjestelmän automaattisesti ja maksusuunnitelman mukaisesti tekemä lasku.
Kohdassa Muut avoimet laskut voit muuttaa vakuutettujen summia, avata PDF-erittelyn, viedä vakuutettujen summat Excel-tiedostoon, tuoda muokatut summat Excel-tiedostolla tai avata laskun PDF-muodossa avaamalla laskun tai laskuehdotuksen. Lisäksi voit muuttaa laskun kokonaissummaa.
Lisälaskun luominen
Lisälaskulla tarkoitetaan asiakkaan tekemää laskua vakuutetulle.
- Aloita lisälaskun luominen valitsemalla Vakuutetut-välilehti ja avaamalla haluamasi ryhmä.
- Valitse haluamasi vakuutetut.
- Paina Valitse toiminto, valitse avautuvasta ikkunasta alasvetovalikosta Tee lisälasku ja valitse Jatka.
- Lisää haluamasi summa ja laskun eräpäivä ja valitse Jatka.
- Vahvista antamasi tiedot.
- Näet tekemäsi lisälaskun Laskut-välilehdeltä.
Laskutustietojen muuttaminen
Voit muuttaa laskutustietoja valitsemalla Sopimuksen tiedot -välilehdeltä. Voit valita paperi- tai verkkolaskun valitsemalla Muuta laskutustietoja kohdasta Maksutapa.