Johtavan brändiarviointi- ja konsulttiyhtiö Brand Financen vuosittainen tutkimus arvostetuimmista ja vahvimmista brändeistä Suomessa on julkaistu. Listauksessa julkaistiin Suomen 25 arvokkainta brändiä ja Mandatum oli listan toiseksi eniten arvoaan kasvattanut brändi.
Listauksen mukaan Mandatumin brändiarvo kasvoi 42 prosenttia viimevuotisen tutkimuksen ajankohdasta ollen 335 miljoonaa euroa. Brändiarvo viittaa brändin maineen tuomien tulojen nykyarvoon. Mandatumin brändiarvo on kasvanut vuoden 2020 vertailusta peräti 84 prosenttia.
Suomen arvokkaimpana brändinä listauksessa jatkoi Nokia. Mandatum sijoittui kokonaisvertailussa sijalle 25 listan ainoana toimialansa edustajana.
Brand Financen tutkimuksessa brändiarvon määrityksessä on huomioitu koko konsernin taloudellinen menestyminen, kyseisen brändin omistavan yhtiön taloudellinen menestyminen, omistaja-arvon saama brändinoste sekä tavaramerkin ja siihen liittyvän aineettoman omaisuuden arvo.
Tutustu Brand Finance Finland 25 -tutkimukseen täällä
Näytä kaikki tiedotteet ja uutiset