Chatbot neuvoo asiakkaita Mandatum Lifen verkkosivustolla

18.6.2020

Mandatum Lifen verkkosivustolla on otettu käyttöön suomenkielinen chatbot, joka on tekoälyä hyödyntävä virtuaalinen asiakasneuvoja.

Chatbot opastaa verkkopalveluasioinnissa ja antaa tietoa Mandatum Lifen palveluista verkkosivuston Asiakaspalvelu-osiossa. Mandatum Lifen asiakasneuvojat ylläpitävät chatbotin vastauskirjastoa, jota kehitetään ja laajennetaan chatbotille esitettyjen kysymysten perusteella.

Ympäri vuorokauden palveleva chatbot auttaa asioiden hoitamisessa entistä sujuvammin ja asiakkaille parhaiten sopivaan aikaan. Tietoturvasyistä chatbot ei käsittele henkilötietoja. Chatbotin kautta asiakkaat eivät voi saada tietoja sijoitustensa ja säästöjensä tilanteesta tai saada korvauspäätöstä hakemuksiin.

Chatbot käynnistyy painamalla kuvaketta selainikkunan oikeassa alakulmassa.